Розробка інтегрованого заняття з курсу Я досліджую світ

Розробка інтегрованого заняття з курсу Я досліджую світ

Тема тижня : Час
Тема дня: Чи впливаємо ми нас? Як керувати часом?
Очікувані результати дня :
На кінець дня учні знатимуть:
● значення слова «пунктуальність»;
● деякі фактори/пристрої, які можуть перешкодити людині бути пунктуальноюта вмітимуть:
● визначати час з точністю до години;
● самостійно проводити прості дослідження та робити висновки за їх результатами;
● складати власний план дня;
● висловлювати власну думку та обґрунтовувати її;
● співпрацювати в парі, групі, самостійно.
№ з/п
Приклади навчальної діяльності
Очікувані результати учіння
1
Ранкова зустріч.
1. Привітання.
2. Групове заняття.
3. Обмін інформацією.
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
 Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.
 Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) .
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.
 Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).
 Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини).
2
Слухання учнями казки з метою визначення проблеми дня
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось).
 З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
3
Дидактична гра «Як усе встигати?»
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників, доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
 Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.
 Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих   медіатекстів (мультфільм, світлини).
 Складає план дій щодо підтримки свого здоров’я.
Пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь.
4
Дидактична гра «Поглиначі часу»
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників, доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
 Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).
Використовує інформацію, отриману з уже відомих йому / їй та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)
Розповідає про власні емоції під час спостереження / дослідження.
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось.
 Пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини.
Читає вголос короткі тексти, під час читання робить логічний наголос
5
Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Крісло автора»
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників, доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.















Як керувати часом?
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
• Привітайтеся з дітьми за допомогою вірша:
Кожному дню – безхмарного неба,
Кожній дитині веселощів треба.
Нехай усміхаються люди щодня.
Доброго ранку! Доброго дня!
2. Групове заняття.• Покажіть дітям малюнки і попросіть встановити їхню часову послідовність
3. Обмін інформацією
• Попросіть дітей розказати, як вони планують свій час. Запитайте, чи все заплановане їм вдається реалізувати.
ІІ. Слухання учнями казки з метою визначення проблеми дня
• Запропонуйте дітям послухати казку і проведіть бесіду за її змістом
Матеріал для вчителя
Казка про літака Брунька
        На невеличкому аеродромі, де мешкали маленькі літаки, жив літачок Брунько. Друзі звали його просто Бруня. Білий флюзеляж, блакитні, як небесні хмари, крила і жовтий хвостик — так був розфарбований Бруня. Саме тому його не можна було сплутати з іншими літаками. Усі, хто жив на цьому аеродромі, навчалися у льотному садочку — літачки молодші, і в льотній школі — старші літаки. Там учили літати, перевозити людських діток і невеличкі вантажі. Усі літаки були дуже задоволені навчанням і старанно вчилися, бо потрапити до такого закладу для літака було за честь. Треба було робити 5 обертів на хвилину, вміти обганяти птахів та рівно триматися на повітряній подушці, коли дме сильний вітер. І головне — завжди вчасно виконувати завдання. Саме це, на жаль, Бруні давалося важко. Точніше, він старанно, відповідально і правильно виконував завдання, та мав погану звичку — запізнюватися. Батьки, дорослі літаки та вихователі робили Бруні зауваження. Розповідали про важливість дотримання режиму і потребу все робити вчасно, адже неприпустимо, щоб літаки запізнювалися. На жаль, усі пояснення, як виявлялося з часом, були марними, бо Брунько запізнювався знов і знов. Запізнювався Бруня з різних причин. То пізно прокидався, то довго чистив шасі. Одним словом, робив щось, що його затримувало і не давало вчасно з’явитися в садочку.
       Одного разу влітку всім літачкам сказали виконати маленькі завдання — перевезти парасольки, що захищають від сонця. Бруні дісталося найсолодше і найвідповідальніше завдання — відвезти морозиво для діток, котрих раніше привезли дорослі літаки до моря на відпочинок.
      Складність завдання полягала в тому, що треба було перевезти вчасно і швидко, бо морозиво могло розтанути, холодильник був надто великий для маленького салону літачка. Знаючи погану звичку Бруні, вихователі його попередили ще звечора, щоб він рано встав і не запізнився. Бруня й сам розумів усю відповідальність завдання. Навіть поставив будильник. Та все-таки вчасно не встав і, не поспішаючи, прилетів на аеродром. Він запізнився. Ніхто його не сварив, ніхто нічого не сказав, бо нікого не було — всі виконували свої завдання. На аеродромі Бруню чекали коробки з морозивом. Узявши їх, він полетів до діток. Прилетівши на місце, розвантажив коробки і побачив, як підбігають до нього діти. Бруня дуже зрадів, і діти теж зраділи! Та коли коробки відкрили, усі діти почали плакати. Вони так чекали у цей спекотний день морозива, що дуже засмутилися, побачивши в коробках не морозиво, а молоко.
       Бруні стало дуже соромно за своє запізнення. Нарешті він все зрозумів. Цей випадок назавжди змінив Брунине ставлення до запізнень. Відтоді Бруня вирішив прокидатися на півгодини раніше, звечора готувати шасі й швидко летіти на аеродром. Більше він не запізнювався.
Орієнтовні запитання для бесіди:
- Яке завдання отримав Бруня влітку?
- У чому полягала складність завдання?
- Чи впорався Бруня зі своїм завданням? Чому?
- Який висновок зробив маленький літачок і як він може вплинути на його життя в майбутньому?
ІІІ. Дидактична гра «Як усе встигати?»
• Попросіть дітей з’ясувати значення словосполучення “встигати все”.
• Розкажіть дітям, що усі справи можна розподілити на кілька груп, наприклад, таких:
Наше життя буде гармонійним і наповненим, якщо приділятимемо достатньо уваги кожній сфері. Якщо не займатися спортом, то погано почуватимешся. Якщо приділяти забагато час навчанню у, то його не залишиться на ігри та спілкування. І так в усьому.
·     Спробуйте записати по кілька справ до кожної сфери. Куди ви віднесете читання книжки? Розмову з бабусею по скайпу? Ранкову зарядку? Прогулянку з друзями на свіжому повітрі?
·     Подивіться, які таблички-плани склали учні 2-го класу Роман та Мирослава
• Запропонуйте дітям скласти власну таблицю – план.
ІV. Дидактична гра «Поглиначі часу»
1. Обговорення результатів учнівських досліджень
• Запитайте дітей, чи траплялися у них ситуації, коли було заплановано багато справ, але не вистачило часу на їх реалізацію.
Чи можуть діти назвати «поглиначів часу»?
• Попросіть дітей представити результати власних досліджень «Скільки часу я обідаю?» та обговоріть їх спільно.
• Підведіть дітей до думки, що телевізор та гаджети, якими ми користуємося щодня, можуть «красти» наш час, якщо ми поєднуємо їх перегляд з іншою діяльністю.  Попросіть дітей зробити відповідні висновки.
2. Читання тексту
• Попросіть дітей прочитати текст та визначити ще одного «поглинача часу».
Обговоріть, чому сталася така пригода з героєм тексту. Попросіть дітей дати
Іванкові поради.
V. Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Крісло автора»
• Запропонуйте учням сісти в авторське крісло й розповісти, як потрібно керувати власним часом.
• Узагальніть відповіді дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар

9 фраз, які вартог говорити своїм дітям кожен день

  НАКАЗ МОН ВІД 13.07.2021 № 813 ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГ...